Ułatwienia dostępu


foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Zespół Szkół w Strzegomiu ul. Krótka 6, 58-150 Strzegom sekretariat@zsstrzegom.pl (74)6494870

Zespół Szkół w Strzegomiu

"Nie uczymy się dla szkoły, ale dla życia"


Finał Konkursu Technikon ESA dla dolnośląskich i opolskich techników odbył się na żywo w dniu 20 marca 2023r. w Technikum Akademickim przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu.

W jego szranki stanęła drużyna Zespołu Szkół w składzie: Kacper Trzosiński, Michał Rakuś, Sylwia Sordyl, Mateusz Zawiła i Cezary Pawlik.

Warunkiem przystąpienia do konkursu było uczestnictwo szkoły jednocześnie w dwóch projektach realizowanych przez NASK – Państwowy Instytut Badawczy: Edukacyjna Sieć Antysmogowa i Ogólnopolska Sieć Edukacyjna (OSE), zdobycie przez uczniów wiedzy o zanieczyszczeniu powietrza, zmianie klimatu i zagrożeniach w Internecie ,zaliczenie 3 interaktywnych kursów zamieszczonych na platformie e-learningowej eduESA oraz przygotowanie Pracy Konkursowej z I etapu w postaci opisu koncepcji projektu, w którym temat „Jak walczyć ze smogiem?” lub temat „Jak walczyć ze zmianą klimatu?” zostanie połączony z wiedzą zdobytą w czasie nauki w szkole.

Po stworzeniu zespołu i zapoznaniu się z kursami skierowanymi do nauczycieli, młodzieży naszej szkoły i rodziców, nadszedł czas na twórczą burzę mózgów. Uczestnicy konkursu doszli  wniosku, że tytuł patrona szkoły – Książę Bolko II – zobowiązuje rycerską piątkę (RV), do podjęcia rzuconej rękawicy.  Informacją, że Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Europie pod względem emisji smogu w okresie grzewczym. pobudziła zespół do działania i w ramach konkursu grupa postanowiła  stworzyć narzędzie, które każdy będzie miał na wyciągnięcie ręki. I tak powstała pomocna aplikacja „Ale Smok”.

Co dzięki niej zyskuje użytkownik?:
- „Ale Smok”  poinformuje cię, gdy powietrze na zewnątrz będzie w złym stanie lub  gdy zauważy, że twoje działania źle wpływają na stan powietrza,
- gwarantuje dostęp do podstawowej wiedzy o jakości powietrza,
-dostarcza aktualne informacje z odczytów czujników rozmieszczonych na terenie całej Polski,
- alarmuje o przekroczonych normach,
- pokazuje aktualne informacje z odczytów czujników rozmieszczonych na terenie Europy.
Aplikacja jest intuicyjna i przyjazna dla użytkownika. Wpływa na świadomość społeczeństwa o zanieczyszczeniu środowiska oraz jego skutkach dla ludzi i całej planety. Wszyscy chcielibyśmy aby smog  był tylko w bajkach, a nie w naszym powietrzu. Opiekunem  i wsparciem dla grupy, która zaangażowała się w projekt była pani Małgorzata Kossak.
Dzięki udziałowi w finale szkoła wzbogaci się o telewizor LCD do wyświetlania treści edukacyjnych oraz kartę podarunkową o wartości 2000 zł do wykorzystania przez placówkę na zakup materiałów edukacyjnych.

 

Kamera: Strzegom, Rynek.

Pogoda: Strzegom.

STATYSTYKI od 17.V.2022

0458224
DzisiajDzisiaj17
WczorajWczoraj1711
W tym tygodniuW tym tygodniu7308
W tym miesiącuW tym miesiącu17036
Wszystkich wizytWszystkich wizyt458224
Twoje IP: 18.118.28.217
Zalogowanych teraz: 5
Gości online: 3


SSID:
OSE_INTERNET

hasło:
OSE@int3rnet
SSID:
OSE_OPEN
hasło:
OSE@op3n
Certyfikaty SSL i instrukcje:
ose.gov.pl/certyfikaty-ose

.: ADRES I KONTAKT

ZESPÓŁ SZKÓŁ W STRZEGOMIU
ul. Krótka 6
58-150 Strzegom
powiat: świdnicki
województwo: dolnośląskie

Sekretariat - (74) 649 48 70
sekretariat@zsstrzegom.pl

Księgowość - (74) 649 48 80
ksiegowosc@zsstrzegom.pl

Adres ESP (skrytki ePUAP)
/ZS_Strzegom
lub
/ZS_Strzegom/SkrytkaESP

NASZ
OFICJALNY KANAŁ

Google Maps:
50.958906,16.3430979

.: PROJEKTY

Szkoła uczestniczy w projektach

"Dlatego TU mieszkam"

"Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku II"
współfinansowanym ze środków
Unii Europejskiej

w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego

Modernizacja Kształcenia Zawodowego EFS

Staże i praktyki zagraniczne
dla osób kształcących się i szkolących zawodowo

Realizacja Programu Ekologicznego pt.
„Rozumiem i wdrażam zrównoważony rozwój w Gminie Strzegom”
w Zespole Szkół w Strzegomiu


Copyright © 2024 Zespół Szkół w Strzegomiu Rights Reserved.